Gott nytt år till alla i världen som byter år idag!

Nu är det nytt år igen och nytt år betyder nya utmaningar, nya beslut, nya möjligheter och nya lärdomar.
Nytt av allt en vill ska vara nytt, börja om på noll precis på allt en vill börja om på. Allt annat som är bra får behållas. Suverän idé.
Noll är en stilig siffra så jag kör från noll på det mesta. 000000000000000.
Första lärdomen gjorde jag t.ex för en pytteliten stund sen. Jag lärde mig att almanacka inte stavas almenacka. Bara a:n i det ordet. Jag såg det när jag som av en händelse skrev ordet på google och dom rättade mig.
(Eller så är det hela en konspiration av mänskligheten för att få mig att känna ett mindervärde, well it aint gonna happen..)
Google ja, som för övrigt var ny fräsch snygg och giraffig till 2009

        <--- Min brorsas kompis (Jag har hans autograf)





Ja, bara ett är kvar till nästa nyår, nästa raketer, nästa nya beslut och hela köret tänker ni nu, men då tänker ni fel! I alla fall om ni står i min värld och tänker det.
Vi giraffer lever ju inte riktigt samma år som människorna gör, så om vi skulle anpassa vårat liv efter människornas nyår skulle vi giraffer inte få uppleva speciellt många nyår. Det vore ju synd, för nyår är alltid festligt hur än det firas.
Så därför firar vi lite oftare nyår. En giraff lever ungefär ett trehalvt liv av vad en människa lever så under ett av era år så hinner vi fira tre stycker nyår.
Det betyder antagligen att vi är lite festligare djur än människorna.



Over and out.

Kommentarer
Postat av: cajsa

hahaha! den var jättebra!

2009-01-01 @ 23:26:53
URL: http://cajsasch.blogg.se/
Postat av: SANIBO

sv: HAHA! ja vem vet, men det är iaf Jac Vanek.

2009-01-02 @ 01:55:02
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Hehe sötnos! :)

2009-01-02 @ 02:12:26
URL: http://ilovesister.blogg.se/

GIVE IT TO ME BABY:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Lätta hjärtat:

Trackback
RSS 2.0