Prosit?

Atcho!
Denna attsingens förkylning börjar gå mig på nerverna, att en alltid ska bli sjuk i vintertider.
Jag kan erkänna att jag har mig själv att skylla lite, jag har kanske inte hållit mig så varm som jag borde, men sanningen att säga är att det är så svårt att hitta vinterkläder!
Vem har inte gått i en butik och tänkt på hur svårt det är att hitta en snygg mössa. Tänk dig att du har det problemet plus två horn som sticker upp som jag-vet-inte-vad och ska jävlas och vara knöliga innanför mössan.
Jag vet vänner som bryr sig lite mer om mode än jag gör (nämner inga namn men vännen kommer från norrland kan jag säga). Hon har som motto "allt som inte bär ett märke, det kan dra till Närke" (Ja, hon har fördomar mot sydsverige och det går mig lite på nerverna). Hon har i alla fall väldiga problem med att hitta vinterkläder som hon kan ha, som dessutom tar hänsyn till hennes giraff-former.
Men att det ska vara så svårt att tillverka lite kläder som passar alla, för vill väl alla ha oavsett?  Det finns bara ett exemplar som alla ska efterlikna.
Jag ska berätta för er alla: Det är inget fel att se lite annorlunda ut, det är inget fel att ha stora öron, några fläckar här och där och stora näsborrar. Var stolt över det, precis som jag är

Men tillbaka till klädproblemet:Det största problemet är nog ändå halsuk som ni kanske förstår. Det finns inte att köpa, och vem i hela världen orkar sticka en halsduk för en två meter lång hals? Inte ens min mormor-giraff gör det, hon har ju ett antal barnbarn och har helt enkelt inte tid att sticka till allihop. Inte ens om hon börjar direkt efter julen för att producera till nästa.
Men redan som barn önskade jag mig en till min 18års dag, jag hoppas hon hinner med det. Tills dess får jag förlita mig på huskurer och hokuspokus.




Over and out. ATCHO!

Kommentarer
Postat av: Giraffis

Asså jag har precis samma problem! Men att fixa med sina kläder lite som man vill har blivit lite på modet nu, så gör som jag och klipp hål för hornen. Ashett!



/Giraffis

2008-12-24 @ 21:53:27
URL: http://norrlandsgiraff.blogg.se/
Postat av: Emman

Jag förstår inte riktigt logiken i att din vän inte trivs i kläder från norrland (Hemsydda lapptäcken och Renskinn) och har fördommar om SydSverige där alla klär sig i fashion..

Blotta din vän och låt mig banka lite vätt i hennes Norrlads skalle ;)

2008-12-29 @ 19:09:40
URL: http://stupidlittlefucker.blogg.se/

GIVE IT TO ME BABY:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Lätta hjärtat:

Trackback
RSS 2.0